Nový Ford Mondeo

Nové Mondeo je technicky nejvyspělejší vozidlo, jaké kdy Ford v Evropě představil. Ford chce posílit jeho postavení použitím mnoha pokročilých technických systémů a pestřejší nabídkou pohonných jednotek.

Ford usiluje o to, aby nové Mondeo posílilo své postavení.

Ford u 4. generace Mondea přichází s propracovanou zcela novou platformou CD4, která byla navržena tak, aby ji mohla využívat i americká luxusní značka Lincoln. Současně ji Ford použil i pro americký model Fusion (ten je v prodeji už od roku 2012). Tato platforma je určena také pro nadcházející generaci minivanů S-Max a Galaxy a velkého SUV Edge. Postupně by mělo platformu CD4 využívat deset modelů s celkovým ročním objemem produkce 1,2 milionu vozidel.

Platforma CD4, vyvinutá v rámci globální strategie One Ford, umožňuje pohon předních nebo všech kol, stejně jako použití hybridního pohonu. Všechny tyto podoby se využijí rovněž u čtvrté generace modelu Mondeo. Nová platforma umožnila použití mnoha technických řešení dosud vyhrazených jen pro prémiové modely, například složitější a dražší uložení náprav zaručující další zlepšení ovladatelnosti jízdních vlastností i komfortu. K tomu přispívá i nová víceprvková zadní náprava označovaná jako Integral Link.

Nová konstrukce zadního zavěšení Integral Link se vyznačuje poddajností potřebnou pro zvýšení komfortu, zároveň si ale zachovává tuhost v příčném směru, nezbytnou pro přesnost řízení a ovladatelnost. Při propružení umožňuje pohyb kola směrem dozadu, což zlepšuje schopnost podvozku pohlcovat nerovnosti, zvyšuje plynulost jízdy a snižuje přenos hluku. Kombi má zadní zavěšení se samočinným udržováním světlé výšky, které udržuje optimální výšku bez ohledu na aktuální zatížení.

Víceprvkové zadní zavěšení přispívá ke snížení přenosu hluku od kol o 3 dB vpředu a o 2 dB vzadu. Dalším opatřením v tomto směru je rozsáhlejší aplikace odhlučňovacích materiálů na krytech podvozku a podběhů, stejně jako v předních i zadních dveřích. V zájmu omezení přenosu nežádoucích zvuků do prostoru pro cestující konstruktéři zmenšili množství otvorů ve skeletu karoserie.

Na zlepšení jízdních vlastností i komfortu se vedle vlastní konstrukce karoserie a podvozku podílejí rovněž nové aktivní systémy: vektorování točivého momentu (Torque Vectoring Control), kompenzace nedotáčivosti, aktivní kompenzace rázů v řízení a systém kompenzace nedotáčivosti při zrychlování.

Elektrický posilovač řízení (i ten se v Mondeu objevuje poprvé) umožňuje měnit tuhost řízení v závislosti na nastavení adaptivních tlumičů do jednoho z režimů: Comfort, Normal a Sport s velkými rozdíly mezi charakteristikami tlumení v jednotlivých módech.

Karoserie jsou na výběr pětidveřový liftback a kombi, čtyřdveřový sedan je k dispozici jen v kombinaci s hybridním pohonem.

Zpočátku bude k dostání s motorizacemi 1,5 a 2,0 EcoBoost, Mondeo Hybrid, 1,6 TDCi a 2,0 TDCi 110 nebo 132 kW. V roce 2015 uvede Ford do prodeje 2,0 TDCi o výkonu 154 kW, 1,5 TDCi, 1,0 EcoBoost s výkonem 92 kW a varianty s pohonem všech kol.

Novou technickou vymožeností jsou poprvé použitý detekční systém pro chodce a systém konektivity Sync2 s 8″ dotykovým displejem, standardně dodávaný pro verze Titanium a Hybrid. Dalšími technickými inovacemi jsou zadní bezpečnostní pásy s integrovanými airbagy, dynamické adaptivní LED světlomety s nasvícením do zatáček reagující i na nepříznivé počasí, aktivní parkovací asistent s funkcí příčného parkování, přední sedadla Multi-Contour s masážní funkci Active Motion a vyhřívaný volant.

Cena Fordu Mondeo 4. generace s výbavou Trend v pětidveřové verzi a motorem 1,5 EcoBoost začíná na 611 990 Kč. Součástí základní výbavy je mj. automatická dvouzónová klimatizace, rádio s CD, 4,2″ displejem, vládáním na volantu a osmi reproduktory, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, zadní ED světlomety, světlomety do mlhy, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektronická parkovací brzda atd. Karoserie kombi přijde o 30 000 Kč více.

zdroj: www.autoservismagazin.cz
This entry was posted in Zprávy a technika. Bookmark the permalink.